Veelgestelde vragen

Ik heb een boek besteld. Wanneer ontvang ik het?
We zijn een kleine winkel, maar we doen ons best de bestelling zo snel mogelijk bij jou af te leveren. Normaal gezien zal dat binnen 2 á 3 werkdagen zijn. Bestel je vlak voor of in het weekend, dan doen we de bestelling de volgende week op de post. Plaatste je een pre-order, dan doen we het boek op de post zodra het van de drukker is gekomen. We maken goede afspraken met de post, maar uiteraard kan het wel eens voorkomen dat een zending er toch iets langer over doet.
Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?
Natuurlijk! Tijdens het afrekenproces kun je ‘afhalen in de winkel’ selecteren. Als dat wat je bestelde op voorraad is in de winkel kun je jouw bestelling in de meeste gevallen dezelfde dag nog ophalen.
Ik kreeg bericht dat mijn bestelling af te halen is in de winkel. Hoe lang heb ik de tijd om het te komen halen?
We zouden het fijn vinden wanneer je de bestelling binnen de twee weken komt ophalen, zodat we genoeg plek hebben voor andere bestellingen. Mocht dat niet lukken, laat het ons dan weten. Dan kunnen we eventueel een andere afspraak maken.
Mijn bestelling kwam beschadigd toe. Wat doe ik nu?
Wanneer je bestelling beschadigd toekwam, vragen we je om ons een mail te sturen naar info@boekhandelcosimo.be met foto’s van zowel de beschadiging als de verpakking met het verzendlabel duidelijk zichtbaar. We hebben deze foto's nodig om de bestelling vergoed te krijgen. Na ontvangst van de foto's kunnen we je een nieuw exemplaar opsturen. We vragen je dan ook om het beschadigde boek of boeken terug naar ons te sturen. We voegen daarvoor een retourlabel bij de nieuwe zending. Misschien kun je de verpakking van de nieuwe zending wel gebruiken voor het terugsturen!
Kan ik ook boeken bestellen die niet in de webshop te vinden zijn?
Je kan alle leverbare boeken via ons bestellen in zowel Nederlands als Engels. Op onze website vind je daar op meerdere plekken een invulformulier voor terug. Het invulformulier niet tegengekomen op de website? Je kan ook altijd een eenvoudig mailtje sturen naar info@boekhandelcosimo.be met je bestelling. Je krijgt van ons dan een seintje wanneer de boeken geleverd zijn zodat je ze kan ophalen in de winkel. Heb je liever dat ze geleverd worden met de post? Dan sturen we je voor de boeken op de post gaan een betaallink door. Na betaling doen we je bestelling meteen voor je op de post.
Wat zijn de openingsuren van jullie winkel?
Cosimo is open van maandag tot en met zondag van 10:00 tot 18:00 uur. Onze sluitingsdag is woensdag.
Kan ik jullie taarten ook bestellen voor een (verjaardags)feest?
De taarten en cakes die we serveren in Cosimo (en vaak gebaseerd zijn op het lievelingseten van beroemde auteurs) zijn ook te bestellen voor thuis. Neem contact met ons op via info@boekhandelcosimo.be en we bezorgen je een overzicht van welke taarten, cakes en ander lekkers – zei iemand vegan cinnamon rolls? – we voor je kunnen maken.
Ik wil graag een tafel reserveren in Cosimo. Hoe kan ik dat doen?
Je kan altijd een tafeltje reserveren in Cosimo. We vragen je daarvoor minstens twee dagen op voorhand een mailtje te sturen naar info@boekhandelcosimo.be waarin je ons laat weten op welke dag en uur we je met hoeveel personen mogen ontvangen. Zeker in de weekends en tijdens schoolvakanties is dat aangeraden.
Hebben jullie ook cadeaubonnen?
Natuurlijk hebben we ook cadeaubonnen! Wil je iemand verrassen met een cadeaubon van Cosimo? Je kan ze online bestellen of bij ons in de winkel. Cadeaubonnen zijn een jaar geldig en kunnen gebruikt worden voor de aankoop van boeken, merchandise evenals voor het nuttigen van koffie, gebak en lunch in onze koffiebar.
Ik heb een promotiecode ontvangen. Hoe gebruik ik deze?
Geluksvogel die je bent! Promocodes kunnen ingevoerd worden tijdens het afrekenproces. Voeg eerst de gewenste producten toe aan je winkelmandje en klik vervolgens op afrekenen. Voeg nu de promotiecode toe en geniet van je korting.
Ik heb nog een cadeaubon van Buchbar. Is deze nog geldig?
Alle cadeaubonnen van Buchbar zijn nog geldig en te gebruiken in Cosimo voor zowel de aankoop van boeken, koffie of gebak. Let wel op dat de vervaldatum gerespecteerd dient te worden. Deze staat duidelijk op de cadeaubon genoteerd.
Heb je een andere vraag?
Je kan je vraag altijd stellen door een mailtje te sturen naar info@boekhandelcosimo.be en we nemen spoedig contact met je op!